Succesvol jaar Ombudsteam PvdA Westland
Het Ombudsteam van de PvdA Westland helpt mensen die vastlopen bij instanties, zoals de gemeente Westland. Afgelopen jaar heeft het team zes mensen naar tevredenheid geholpen met hun problemen.
Het Ombudsteam heeft als werkwijze dat zij mensen begeleiden bij hun klacht of probleem bij het benaderen van de juiste instanties. Door de ondersteuning zijn de mensen in staat om actief met hun probleem of klacht aan de slag te gaan. De leden van het Ombudsteam werken in duo’s en proberen in eerste instantie de hulpvraag duidelijk te krijgen. Daarna wordt in het team besproken welke stappen en acties er ondernomen moeten worden door de hulpvrager. Het Ombudsteam kan bij de verdere begeleiding gebruik maken van diverse ervaringsdeskundigen die de hulpvrager advies kunnen geven. Het Ombudsteam maakt contact met de (gemeente)ambtenaren en gaat samen met de hulpvrager met hen in gesprek.
Het Ombudsteam heeft in 2017 gesprekken gevoerd onder andere met wethouder mevrouw De Goeij en met medewerkers van de sociale dienst, sociaal kernteam (SKT) en de beleidsafdeling over volkshuisvesting en bedrijfswoningen. Het Ombudsteam wil de medewerkers en de wethouder(s) bedanken voor hun tijd en hun inspanningen en informatie om deze trajecten naar tevredenheid af te kunnen sluiten.
Meer weten? Neem contact op met het Ombudsteam: [email protected] tel:06 10104422