Door René Jans op 25 maart 2021

Stank voor dank!

Dat het kabinet al een jaar lang de mogelijkheid heeft om de ondernemers met miljarden te hulp te schieten is voor een belangrijk stuk te danken aan het beleid van Rutte II. Gewend om verantwoordelijkheden niet uit de weg te gaan (staat haaks op wat hun altijd verweten wordt door rechts: “De OPmakers”) heeft de PvdA het mede mogelijk gemaakt om een aan lagerwal geraakte economie weer vlot te trekken. Dat dat in heel veel gevallen ten koste ging van hun eigen achterban, maakten ze ondergeschikt aan het Landsbelang. Wat mij persoonlijk door mijn ziel sneed, was het sluiten van de sociale werkplaatsen. En zo waren er tal van zaken die enorm pijn deden bij hun eigen achterban. Het effect bleek bij de vorige verkiezingen. De PvdA gedecimeerd en de VVD kon haar geluk niet op.

In aanloop naar de huidige verkiezingen leek iedereen, ook de VVD, gesteund door het VNO, behalve uiterst rechts, af te stevenen op een progressief beleid. Nu bij het begin van de formatie blijken dat in elk geval bij de VVD vooralsnog weer loze beloftes. Rutte kijkt als eerste naar uiterst rechts met Ja21. Wilders beschuldigde Kaag onterecht enkele keren van verraad. In mijn optiek zou hij dat verwijt nu terecht aan Rutte kunnen maken, omdat hij nu in een grote boog om de club heen loopt die hem 8 jaar geleden uit de shit heeft gehaald ten koste van hun eigen achterban. De geschiedenis leert, dat ons land heel veel aan de PvdA te danken heeft. De VVD zou eens wat vaker OM moeten kijken.

René Jans, De Lier

Reageren? Stuur een mail naar: [email protected]