22 januari 2010

This is it!
Op 26 januari 2010 zal de laatste gemeenteraadsvergadering plaatsvinden van deze raadsperiode, 2006-2010. Alle partijen zijn u verantwoording schuldig. De coalitiepartijen zullen hun beleid van de afgelopen jaren moeten verdedigen en de oppositiepartijen zullen aangeven wat er fout is gegaan en wat er beter kan. Progressief Westland heeft zich de afgelopen jaren laten zien als een partij die staat voor en achter de Westlanders. Voor de Westlanders om op te komen voor hun belangen en de kwetsbare burger te beschermen. Achter de Westlanders om initiatieven die genomen worden te ondersteunen.
Naar de verkiezingen toe, is het makkelijk om als Progressief Westland te roepen dat dit college er niets van bakt en heeft gebakken. Dat zou verkeerd zijn. Ik zou daarmee het college en de ambtenaren tekort doen. Het is mijn taak als raadslid, zeker als raadslid van een oppositiepartij, om kritisch te kijken naar wat het college doet en aan te geven hoe het beter kan.
Neem de discussie over het nieuwe gemeentehuis. Progressief Westland is vanaf het begin tegen het nieuwe gemeentehuis in het centrum van Naaldwijk geweest. Wij hebben aangegeven dat het college en de partijen(CDA, GBW, LPF en VVD) die het college hierin steunen een Historische Vergissing begaan! Er werd niet geluisterd! Nu komen de verkiezingen eraan, ik zou nu kunnen schrijven “en wat schets m’n verbazing.” Alleen, het verbaast me niet, GBW, CDA en VVD willen het gemeentehuis niet meer. Jarenlang hebben ze gestreden voor het gemeentehuis, waarom dan ineens deze draai. Dat is de macht van de kiezer. Er is veel weerstand tegen het gemeentehuis vanuit de bevolking. Deze partijen zijn bang dat de kiezer ze hiervoor gaat bestraffen op 3 maart 2010. Dus nog even snel een draai en het gevaar voor stemmenverlies is geweken denkt men. En de LPF?? Die blijft als enige partij het college verdedigen en wil ten koste van alles het nieuwe gemeentehuis in het centrum van Naaldwijk. Sterker nog, de fractievoorzitter van de LPF(John Witkamp), stelt dat de Westlanders de kans hebben gehad om zich te laten horen en hebben dit niet gedaan. De Westlanders die hebben ingesproken en actie hebben gevoerd worden beticht van het verkondigen van leugens. Wordt vervolgd!
Progressief Westland heeft zich erg sterk gemaakt deze raadsperiode voor beter Openbaar Vervoer. Ik kan me nog herinneren dat, vier jaar geleden, GBW-lijsttrekker Remmert Keizer in een lijsttrekkersdebat zei dat er goed Openbaar Vervoer is in het Westland. Hoe duidelijk heeft Progressief Westland met verschillende rapporten aangetoond dat het OV in het Westland dramatisch is!! Gelukkig zijn er aan de hand van deze rapporten vele positieve wijzigingen in het OV doorgevoerd.
De komende weken zullen alle partijen campagne gaan voeren. Alle partijen zullen u, de kiezer, proberen te overtuigen. Op 3 maart 2010 heeft u een machtig middel in handen, het stembiljet. Maak er gebruik van en Stem ProgressiefWestland: PvdA/GroenLinks!
Lees het verkiezingsprogramma van Progressief Westland op onze nieuwe website en volg ons op Twitter.
Mohamed el Mokaddem
 Mohamed