4 maart 2021

PvdA in februari

Februari was de maand van een nieuwe lijsttrekker en bouwplannen in Maasdijk (arbeidsmigranten), De Lier (Dikkenberg) en Naaldwijk (Harmonie en Droom je thuis).

Lilianne Ploumen

Stille wateren hebben diepe gronden. Dat geldt zeker voor de nieuwe lijsttrekker van de Partij van de Arbeid. Na levenslang vechten voor de vrouwenrechten en gelijke kansen voor iedereen werd Lilianne Ploumen wereldberoemd met haar actie She Decides. In het jaar dat de PvdA 75 jaar bestaat treedt ze in de voetsporen van Drees en Den Uyl. Met een echt sociaaldemocratisch programma voor een Eerlijker Nederland waarin gepleit wordt voor een veel hoger minimumloon, meer betaalbare woningen en een belasting voor huisjesmelkers en multinationals.

Polenhotels

Na 2,5 jaar stilte vroeg het college eindelijk toestemming voor het tweede polenhotel op Honderdland 2. Dit is een moeilijk punt voor wethouder Gardien die de Maasdijk had beloofd dat dit niet zou gebeuren. De gehele gemeenteraad is echter tegen een derde polenhotel op Honderdland. De wethouder is ervan overtuigd dat vergunning vrager Westbrinck een polenhotel wil bouwen. In de vergunningsaanvraag staat echter dat zij een gewoon hotel bij de McDonald’s willen bouwen zoals de gemeente wil in haar bestemmingsplan. Wethouder Snijders durft echter zelf de vergunning niet te weigeren.

Droom je thuis

Ook deze keer sluiten we af met positief nieuws. Aan het Zuideinde komt achter de Kunstgarage eindelijk een gebouw waarin, onder begeleiding, een aantal jongeren met een beperking kunnen gaan wonen. Droom je thuis is een initiatief van hun ouders die zich zorgen maakte waar hun kinderen zouden gaan wonen als zij niet meer voor hen konden zorgen. Ook hebben een aantal van de jongeren zelf een wens om zelfstandig te kunnen wonen. Zo zijn er in Westland meerdere initiatieven, zoals Voor Elkaar Met Elkaar die al eerder groen licht kregen van de gemeenteraad.

Nico de Gier,

Fractievoorzitter PvdA Westland