14 januari 2010

Kernenbeleid

Volgende week bespreekt de gemeenteraad de nota ‘Welzijn in de Kern’.

Die nota is bedoeld om de samenhang en leefbaarheid van wijken en buurten, in de verschillende kernen en van de gemeente Westland als geheel, te versterken. Nu al is zeker dat deze nota aangenomen wordt. Tijdens de commissie Maatschappelijke Omgeving waren er geen overwegende bezwaren of opmerkingen. Leefbaarheid in wijken en kernen wordt door iedereen belangrijk gevonden! Wat Progressief Westland betreft mag de gemeente Westland daar best nog wat meer geld en energie in steken. Bijvoorbeeld door wijkbudgetten beschikbaar te stellen aan buurt- en wijkverenigingen voor het doen van kleine uitgaven of verbeteringen in de eigen buurt. Inwoners van de wijken en kernen vormen ten slotte het cement van de samenleving. En cement is onmisbaar voor een stevig gebouw.

Progressief Westland hoopt dat het de komende jaren beter gaat met de ontwikkelingen in de kernen. Want tot nu toe werd er vooral veel gepraat en nog eens gepraat over de bouwplannen in de verschillende centra, maar was er van activiteit nog weinig sprake! Bouwplannen blijken lastig van de grond te komen maar ze zijn hard nodig om de kernen leefbaar te houden. En om al die beloften die de afgelopen jaren door burgemeester en wethouders zijn gedaan eindelijk eens na te komen!

Jan Prins

ProgressiefWestland:PvdA/GroenLinks