6 april 2011

Een limousine langs de goudkust

Er komt een geluidsscherm met gouden randjes langs de Kruisbroekweg. U weet wel, die weg waar achter de bovenmodale wijk “de goudkust” ligt. Een limousine onder de geluidsschermen. Hoger dan nodig en steviger dan gebruikelijk.

In deze tijd van bezuinigen en beknibbelen vonden de coalitiepartijen GBW ,CDA en Westland Verstandig ( even was er weer vertrouwen) het nodig om voor deze “state of the art” oplossing te kiezen. Alle andere partijen stemden tegen.

Ooit werd er gestart met een geraamde kostenpost van iets meer dan € 410.000,-. Zeg maar de 2CV of “lelijke eend “onder de schermen. Maar na bezoekjes en gesprekjes van de toenmalige wethouders werd dat al spoedig een “middenklasser” en nu dus het echte topsegment. Kompleet met extra hoogte en lichtdoorlatende bovenpanelen. Zeg maar “een zonnedak”. Sommige bewoners wilden dat juist weer niet want dan konden de stoute scholieren van de overkant zomaar in de tuin kijken als ze op de bovenste verdieping van de school toevallig uit het raam keken.

Foei! Dat mag niet .

Men had toch al zo’n “mooi” hek tussen de school en de wijk weten te regelen om te voorkomen dat hun “goudkust” zomaar door scholieren bezocht kon worden. Nee; van alle kanten moet deze enclave aan de maatschappij onttrokken worden.

En nu is er een heuse limousine voor ze gereserveerd. Moet nog wel geleverd worden. Staat nog bij de dealer. Maar in 2012 wordt hij geluidsklaar gemaakt tegen pittige afleveringskosten. Ja het rijklaar maken van een limousine kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Mischien valt het totaal wat lager uit dan de €1,6 miljoen. Even babbelen met de dealer.

Spoilertje minder, ander uitlaatje of zo. Is het zonnedak daar wel nodig? Maar het mag wel “gewoon” € 1,6 miljoen kosten .

“Wat zullen ze jaloers kijken”, die buitenkustbewoners in “Zilverland”, “Bronsbuurt” of “Steenstraat”. Wat zullen ze straks roepen: “wij willen ook een limousine”! Toch maar eens opletten of dan “de lelijke eend” of de “middenklasser” uit de hoed wordt getoverd.

“Ja, ja” het zijn barre tijden. “Bezuinigen, bezuinigen”, een “echte crisis”.“Gooi hem nog eens vol James”. Op naar de goudkust! Maar wel raampjes dicht!

“Je weet wel James”, “ die stoute scholieren”.

ulbeklein

Ulbe