25 november 2011

Art. 26 vraag: Lokale Monitor Werk, Inkomen en Zorg

Schriftelijke vragen aan het college van B&W in het kader van artikel 26 van het Reglement van Orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de gemeenteraad,gesteld op 17 november 2011
Iedere twee jaar voert de FNV de Lokale Monitor Werk, Inkomen en Zorg uit, een grootschalig vergelijkend onderzoek naar het sociaal beleid van gemeenten. De monitor is juist nu van belang omdat er op deze manier in beeld kan worden gebracht welke knelpunten er op lokaal niveau worden ervaren als gevolg van de ingezette landelijke bezuinigingen.

Twee jaar geleden heeft de gemeente Westland hier niet aan meegewerkt Men heeft toen geen enkele reactie afgegeven ondanks het feit dat men wel benaderd was.
Progressief Westland heeft hier toen mondelinge vragen over gesteld.

Dit jaar is de gemeente Westland;net als alle andere 417 gemeenten, weer om medewerking gevraagd.
Er zijn in de maand oktober van dit jaar door het FNV drie (3) verzoeken tot medewerking aan de Gemeente Westland verstuurd.
Tot op heden is er op géén van deze verzoeken gereageerd.
Tijdig en gemotiveerd reageren (zowel positief als negatief) vindt onze fractie ook een vorm van Westland Marketing.

Onze vragen:

1. Bent u op de hoogte van de Lokale Monitor Werk inkomen en Zorg?
  2. Gaat u dit jaar meewerken aan deze Monitor? Zo niet, waarom?
  3. Zo niet, kunt u dan (fatsoenshalve) een gemotiveerde reactie aan het FNV geven?

Namens de fractie van Progressief Westland,

ulbeklein