1 november 2009

Woongroep Ouderen Naaldwijk

Woongroep Ouderen Naaldwijk Geacht college,

De volgende vragen stel ik namens de collega’s van de VVD en het CDA en natuurlijk Progressief Westland.

Al een aantal malen eerder vroegen we aandacht voor het volgende: U weet dat de Woongroep Ouderen Naaldwijk zich al sinds de vorige eeuw inspant om haar ideaal te verwezenlijken. Dat ideaal is een woonvorm te creëren die het mogelijk maakt om zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen functioneren. In het voorjaar van 2008 vroegen we door middel van een motie om te komen tot een spoedige realisering van deze unieke woonvorm. Die motie werd met algemene stemmen aanvaard. In het voorjaar van 2009 stelden we opnieuw vragen omdat de spoedige realisatie toch weer complexer bleek te liggen dan in 2008 nog werd verwacht. Het antwoord op die vragen was bemoedigend omdat de wethouder aangaf te verwachten dat de herhuisvesting van zowel politie als brandweer in het tweede kwartaal 2009 afgerond zou zijn. Vorige week werden we opnieuw benaderd door de Woongroep. De plannen blijken eindelijk aardig vergevorderd. Er is overeenstemming over de grondbieding met Vestia en een bouwplan is inmiddels gepresenteerd. Aanvankelijk leken alle partijen dan ook akkoord te gaan. ‘Aanvankelijk’, want nu schijnt de Brandweer roet in het eten te strooien en niet akkoord te gaan met hun nieuwe locatie.

Voorzitter, verdere vertraging is voor deze woongroep ouderen zeer onwenselijk!

Onze vragen:

– Ligt het plan nu opnieuw stil?

– Kunt u ons de exacte stand van zaken schetsen? Wij gingen er van uit dat de plannen afgerond zouden zijn zoals verwacht mocht worden: in het tweede kwartaal 2009.

Kortom: wat is er gebeurd en wat wordt er gedaan om het plan spoedig vlot te trekken?