7 oktober 2010

Succes voor de bewoners van de Bakkershof

In een eerdere nieuwsbrief  berichtte ik al over het bezoek aan de Bakkershof te Wateringen.De afvalcontainer en brievenbus zijn daar voor rolstoelgebruikers nauwelijkste bereiken. Diverse hindernissen en de hoogte van de afgesloten container zorgen hiervoor.

Progressief Westland heeft het Platform Gehandicapten Westland benaderd om deze situatie ook eens te gaan bekijken. Annemiek Kooremans, de voorzitter van dit platform, heeft persoonlijk een ronde in haar scootmobiel gemaakt en kwam tot eenzelfde conclusie. Vervolgens heeft de WOS TV hier een nieuwsitem over gemaakt (dat item kan je hier kijken en begint na drie en een halve minuut). Hierin gaf ik namens de fractie, naast onze bevindingen, ook aan dat wij wethouder Meijer hierover gingen bevragen.

Welnu, in de raadsvergadering van 5 oktober stelde ik hem deze vragen :

Kan het college er voor zorgen dat het zelfstandig wegbrengen van vuilnis en het postenvan een brief voor lichamelijk/visueel gehandicapten rondom de Bakkershof mogelijk wordt gemaakt?

Zo ja, maakt het college dan gebruik van de expertise van het Platform Gehandicapten Westland ?

Op beide vragen antwoordde de wethouder positief en zegde verbeteringen toe.De bewoners zijn inmiddels geïnformeerd.

Wij blijven het volgen.

ulbeklein