16 december 2008

Overkapping De Voeght

Vragen bestemd voor de vragenronde van de raad op 16 december 2008.

Betreft: overkapping De Voeght Geacht college, In de raadscommissie Ruimte van december stelden we vragen over de voortgang in de plannen van De Voeght om het bedrijf te overkappen. De wethouder antwoordde dat het bedrijf een plan van aanpak had ingediend maar dat de aanvraag nog niet volledig was. Binnenkort, zo meende de wethouder, zou het ontbrekende aangeleverd worden. Zeer recent werden we benaderd door de bewoners die ons duidelijk maakten dat ze al weer een lange tijd niets vernomen hebben over de voortgang.

Onze vragen: • Is het plan van aanpak van De Voeght intussen gecompleteerd en kan het dus in behandeling worden genomen?

• Zo ja, kan de wethouder een indruk geven van de verdere voortgang en realisatie in de tijd gezien?

• Zo nee, welke actie onderneemt het college om het plan spoedig compleet te hebben? Er is toegezegd dat er over de voortgang van het e.e.a. contact onderhouden zou worden met de omwonenden.

• Hoe worden omwonenden betrokken bij of geïnformeerd over deze plannen?

Namens Progressief Westland

Ger Alleblas