1 november 2010

Herinrichting Kijckerweg De Lier

Op donderdag 28 oktober j.l  is er een drukbezochte inloopavond t.b.v. de herinrichting van de Kijckerweg in De Lier gehouden. Wij zijn n.a.v. deze avond door bewoners benaderd. Zij gaven aan dat nieuwe bestrating voor de Kijckerweg dringend noodzakelijk is. Er is sprake van diverse verzakkingen en  beschadigingen. Dit werd tijdens de inloopavond door twee aannemers bevestigd. Het aanpakken van dit probleem door de gemeente zou niet gelijktijdig met de andere aanpassingen kunnen worden opgepakt daar e.e.a niet in het onderhoudsschema van een andere afdeling past.Juist nu de-regulering en efficiency binnen de gemeentelijke organisatie als belangrijke thema’s worden aangemerkt zijn hiermee volgens Progressief Westland al direct voordelen te behalen door werk met werk te maken.

• Kan de wethouder het binnen de organisatie mogelijk maken dat  de dringend noodzakelijke bestratingswerkzaamheden  gelijktijdig met de andere werkzaamheden worden aangepakt zodat overlast wordt beperkt en kosten worden bespaard?

Verder zorgen de “witte (afscheidings)randen” met de op sommige plaatsen aanwezige hoogteverschillen tussen  weg –fietsruimte en stoep herhaaldelijk voor zeer gevaarlijke situaties voor zowel auto’s als fietsers. Het aanpakken van deze situaties zou echter niet mogelijk zijn, daar deze witte afscheidings randen  “onderdeel van de dijk uitmaken”.Progressief Westland is van mening dat het handhaven van deze zeer gevaarlijke situatie totaal onwenselijk is.

• Is de wethouder bereid om te onderzoeken of er oplossingen gevonden kunnen worden om aan deze zeer gevaarlijke situatie(s) een einde te maken?

Namens Progressief Westland,

ulbeklein