3 november 2009

Aula De Lier bij openbare begraafplaats

Aula De Lier bij openbare begraafplaats Wij werden benaderd over de aula van de begraafplaats in De Lier door iemand die in korte tijd afscheid moest nemen van drie familieleden in de aula van De Lier. De aula is eigendom van de gemeente en het beheer wordt gevoerd door afdeling BOR. De aula is de enige mogelijkheid om afscheid te nemen als men er, om wat voor reden dan ook, niet voor kiest, vanuit de kerk begraven te worden. Bij warm weer en/of veel mensen is de temperatuurregeling een groot probleem. De ventilatie is volstrekt onvoldoende, evenals de koelmogelijkheden in de ruimte waar de kist hoort te staan. Ook de indeling is dusdanig vreemd dat bij een dienst een deel van de gasten de dienst niet kan volgen. Zij kijken dan tegen een muur aan. Bovendien is de ruimte niet berekend op een wat meer dan gemiddeld aantal gasten. Deze klachten/ervaringen werden bevestigd door een Lierse uitvaartondernemer. Wat kan er op korte termijn gedaan worden aan de klimaatregeling? Kent u de problemen die zich voordoen door de vreemde indeling en het beperkt aantal plaatsen?