26 mei 2009

Afzettingen bij CAIW halve marathon

Vragen voor de Vragenronde van de raad op 26 mei 2009.

Betreft: Afzettingen CAIW Halve Marathon

Geacht college,

Op 28 maart 2009 vond de CAIW Halve Marathon plaats in het Westland. Tijdens deze marathon worden diverse straten afgezet. Onze fractie is door een taxichauffeur benaderd, deze chauffeur rijdt o.a. voor Regiotaxi. Deze taxichauffeur had op 28 maart een oude vrouw in de taxi. De straat waar deze mevrouw woont was op deze dag afgesloten. De taxichauffeur vroeg aan de agenten die bij de afzetting stonden of hij met de taxi door mocht rijden. Dit was niet mogelijk, vervolgens mocht een auto van de organisatie wel door de afzetting. De agenten droegen verder geen alternatieve routes aan, omdat ze de buurt niet kenden. De taxichauffeur heeft vervolgens de taxi op zo’n 800m van de plaats van bestemming moeten parkeren en van daar is hij met die mevrouw naar huis gelopen. Deze mevrouw maakt gebruik van de regiotaxi, omdat ze slecht ter been is.

Onze vragen:

• Is het college bekend met deze problematiek?

•Zijn er afspraken gemaakt met de organisatie over welke vervoerders wel door de afzetting mogen rijden?

Namens de fractie Progressief Westland,

Mohamed el Mokaddem