11 november 2010

Motie: Kinderwerk

De Raad in vergadering bijeen op 9 november 2010, ter behandeling van de Begroting 2011-2014

Overwegende dat:

• Het Kinderwerk een belangrijke toegevoegde waarde is voor de ontwikkeling van kinderen;Het Kinderwerk een goede vrijetijdsbesteding biedt aan kinderen;Het Kinderwerk een belangrijke schakel is i.h.k.v. vroegsignalering en de ketenbenadering i.s.m. met het onderwijs en de hulpverlening.Het Kinderwerk met name in de bovenbouw van de basisschool een preventief karakter heeft;Het kinderwerk jarenlang succesvol wordt uitgevoerd door Welzijn E25.

Constaterende dat:

• het college de motie Kinderwerk van 10-11-2009 als uitgevoerd heeft beschouwd;de gemeenteraad de motie Kinderwerk van 10-11-2009 niet als uitgevoerd beschouwd;er veel onduidelijkheden bestaan over de pilot Combinatiefunctionarissen;het college het Kinderwerk wil betrekken in het integraal jeugdbeleid;het college in 2011 hierover met de gemeenteraad in discussie wil gaan;het Kinderwerk door gebrek aan budget halverwege 2010 is gestopt.

Draagt het college op:

• in januari 2011 de gemeenteraad te voorzien van een tussenevaluatie van de pilot combinatiefunctionarissen;in januari 2011 de gemeenteraad te voorzien van verschillende goed uitgewerkte scenario’s voor het Kinderwerk in heel het Westland;het kinderwerk bij Welzijn E25 in de oude vorm voor te zetten, totdat door de gemeenteraad een besluit is genomen over de voortzetting van het Kinderwerk in een bepaald scenario; de kosten voor het overbruggingstermijn ten laste te brengen van de Reserve Sociaal Maatschappelijke Visie.

En gaat over tot de orde van de dag.

Namens fractie Progressief Westland

mohamedklein