3 februari 2010

Bebouwing in Natuurgebied

Bebouwing in Natuurgebied.
In de bekendmakingen van week 25, 2009, is een aanvraag voor een bouwvergunning gepubliceerd voor het ‘plaatsen slaapcabine grasdak t.b.v. recreatie’ met als adres Molenslag 2, Monster. (Publicatie onder nummer BV2009009341. )
Deze aanvraag was al geruime tijd geleden met een negatief advies  voorgelegd aan het college .Dit heeft echter nog niet geleid tot een (positief of negatief) besluit van gemeente Westland ten aanzien van deze aanvraag.
De aanvraag voor het plaatsen van deze ‘slaapcabine’, in de praktijk is het een klein vakantiehuisje, heeft betrekking op het terrein van camping Molenslag te Monster
Dit huisje staat er sinds de zomer van 2008.
Het  terrein van Camping Molenslag is onderdeel van het Natura2000-gebied Solleveld & Kapittelduinen en onderdeel van de kernzone primaire waterkering. Geredeneerd vanuit zowel de bescherming van N2000, als vanuit de bescherming van de kernzone primaire waterkering, als vanuit het ter plaatse geldende bestemmingsplan (inclusief het bestemmingsplan in voorbereiding), is blijvende bouw hier niet mogelijk .
Onze vragen:
-Waarom is er niet handhavend opgetreden?
-Waarom laat het college blijvende bebouwing toe als het  bestemmingsplan ; de bescherming vanuit de Natura 2000 wetgeving alsmede de kernzone primaire waterkering dit juridisch niet toelaten en er een negatief advies vanuit de organisatie is afgegeven?
-Waarom is er nog géén besluit genomen t.a.v. deze; al ruim 20 weken geleden ingediende aanvraag?
-Wanneer kan het besluit tegemoet worden gezien?
-Is het college het met ons eens dat wetgeving gehandhaafd dient te worden en bestemmingsplannen leidend zijn voor de inrichting van een gebied, dit om verrommeling en precedentwerking te voorkomen?
Namens Progressief Westland,
Ulbe Spaans

Het antwoord van het college is hier te vinden.