18 december 2016

PvdA in actie tegen armoede

Steeds meer kinderen in Nederland leven in een gezin waar geen geld is voor goede verwarming in huis. Als Westland een gemiddelde gemeente is dan zijn dat nu al bijna 3900 Westlandse kinderen. 3900 kinderen die het in hun eigen huis koud hebben. Elke dag opnieuw, gewoon hier in Westland.

Bijna de helft van deze kinderen kan zijn of haar verjaardag niet vieren, omdat daar geen geld voor is. En drie keer in de week vlees of vis bij de maaltijd is voor nog veel meer kinderen niet weggelegd.

Na alle maatregelen van de afgelopen jaren is het aantal arme ouderen gelukkig flink gedaald. Helaas lijkt dit ten koste te gaan van onze kinderen. Zij zijn inmiddels de grootste groep armen in ons land.

PvdA Westland vindt dit niet acceptabel. Iedereen moet zich kunnen opwarmen in zijn eigen huis en af en toe een feestje kunnen vieren, hoe klein en hoe sober ook. Daarom hebben wij de afgelopen jaren het minimabeleid verruimd en het kindpakket in het leven geroepen. Ook in 2017 zullen wij ons keihard inzetten om armoede in Westland aan te pakken. Te beginnen met samen delen.

Op donderdag 19 januari stoppen wij zakken oliebollen in de pakketten van de voedselbank, zodat hun klanten alsnog een feestje kunnen vieren met vrienden of familie. Diezelfde avond is iedereen, dus ook u, van harte uitgenodigd bij onze nieuwjaarsreceptie bij De 3 Winckels in Naaldwijk. Voor de deur delen wij oliebollen uit. Niet alleen aan mensen die binnen willen komen, maar aan iedereen die er een komt halen. Voor zichzelf of voor een ander.

Komend jaar zullen we regelmatig bijeenkomsten en acties organiseren. We werken daarbij samen met ons PvdA Ombudsteam, dat altijd voor u klaar staat. Om westlanders direct te helpen met structurele oplossingen.

Voor meer informatie: Linda Strijker, raadslid PvdA Westland, 06-51327884 of via www.facebook.com/PvdAWestland