7 november 2014

Westland zet eerste stappen naar predikaat Fairtrade gemeente

Naaldwijk, 7 november – Op initiatief van Progressief Westland zal de gemeente volgend jaar de eerste stappen maken om het predikaat Fairtrade gemeente te bemachtigen. Tijdens de begrotingsbehandeling in de Westlandse gemeenteraad is de motie van Progressief Westland, waarin het college opgeroepen werd met een voorstel hierover te komen, in ruime meerderheid aangenomen.

fairtrade_gemeenteFractievoorzitter Ulbe Spaans: “Westland is geen eiland maar een internationaal gepositioneerde glastuinbouwgemeente. Het predikaat Fair Trade gemeente past daar uitstekend bij. Enerzijds laten wij hiermee zien dat wij oog hebben voor de veel slechtere omstandigheden waarin veel landen en hun inwoners verkeren. Anderzijds past dit predikaat prima bij onze ambities  om de duurzaamste glastuinbouwgemeente van Nederland te worden.” Progressief Westland is blij dat de eerste stappen hiervoor gezet zijn. De volledige tekst van de motie lees je hier.