20 januari 2017

PvdA Westland doneert oliebollen aan voedselbank

Afgelopen donderdag werden er door de voedselbank in Naaldwijk weer 127 kratten met voedsel uitgedeeld. Dit keer zat er naast de eerste levensbehoeften ook een flinke zak oliebollen en een bus poedersuiker in de kratten, gedoneerd door PvdA Westland. Tweede Kamerlid Marit Maij reisde af naar Naaldwijk voor de overhandiging. “Een mooi initiatief dat helaas nog nodig is”. Maij prijst het werk van de vrijwilligers en wijst op het belang van beleid om armoede terug te dringen. “PvdA Westland zet zich in voor een stevig inkomensbeleid en betere begeleiding naar werk” vult raadslid Linda Strijker aan. “Helaas voelt nog niet iedereen dat in de portemonnee. Voor hen zoeken wij naar tijdelijke oplossingen en dragen wij graag bij aan andere initiatieven zoals vanmorgen bij de voedselbank in Naaldwijk”. Het bestrijden van armoede is een van de speerpunten van PvdA Westland. Het kindpakket en de verruiming van het minimabeleid zijn daar voorbeelden van. Ook stelde Strijker vorige week collegevragen over tegemoetkoming in het eigen risico voor zorgmijders. “Daarnaast zullen we dit jaar verschillende acties houden om mensen heel concreet en direct te helpen aan spullen die voor hen anders buiten bereik blijven”.