2 februari 2017

Minister Dijsselbloem op college tour bij ISW Hoogeland

Minister van Financiën en voorzitter van de Eurogroep Jeroen Dijsselbloem bracht woensdagavond een bezoek aan ISW Hoogeland. De minister liet zich interviewen door PvdA Westland raadslid Linda Strijker en beantwoordde vragen van leerlingen. “Jullie mogen alles vragen!” riep de minister enthousiast bij aanvang van het interview.

In het interview kwamen onder andere mogelijke consequenties van voorgenomen maatregelen van Trump voor het vrijhandelsverdrag en van de Brexit voor het Westland aan bod. Maar er waren ook verassende vragen. “Welke overwegingen maakt u bij het accepteren van uitnodigingen van talkshows?” vroeg een leerling die praktijkonderzoek doet naar politiek en media. De minister antwoordde zoveel mogelijk doelgroepen te willen bereiken en dus te kiezen voor diversiteit in het soort programma’s waar hij optreedt. “Maar ik kies ook voor de hoogste kijkcijfers”.

Verder ging de minister in op vragen over de standpunten van de PvdA “Nederland loopt enorm achter met het aantal vrouwen in topfuncties, daar moeten we echt wat mee”. Dijsselbloem noemde zorg voor ouderen, investeringen in de economie, onderwijs en duurzame energie de speerpunten van zijn partij voor de komende verkiezingen.

Voorafgaand aan de college tour bezocht de minister Technolab Westland, onderdeel van het Technasium van ISW Hoogeland. Daar toonden studenten van TU Delft de uitvindingen waar zij aan werken in het Technolab.

Waar ben je naar op zoek?