3 november 2018

De PvdA Westland is blij met de komst van de nieuwe burgemeester

Bouke Arends is geboren in Zuidbarge, vlakbij Emmen, de plaats waar hij momenteel woont en werkt. Daar is hij nu nog wethouder economische zaken en stadsmarketing. Hij begon al op jonge leeftijd aan zijn politieke carrière. In 1986 wilde de toen 20-jarige Arends toetreden tot de gemeenteraad van Emmen. Daar was hij destijds nog te jong voor. Een jaar later mocht Arends wél toetreden tot de Emmense raad. Met enkele pauzes is hij bijna continu als raadslid actief geweest. Van 2002 tot 2010 was hij fractievoorzitter van de PvdA, waarna Arends in 2010 als wethouder werd gekozen.

Nico de Gier, voorzitter van de fractie van PvdA Westland is blij met zijn komst ,,Het blijkt dat we bij de PvdA nog wel degelijk goede bestuurders hebben”, aldus De Gier glunderend. ,,Dit was uiteindelijk de beste sollicitant van de twaalf. Het is een sociaal democraat in hart en nieren en dat zal toch doorsijpelen in de manier waarop hij leiding gaat geven aan college en raad.”

De beëdiging van de nieuwe burgemeester zal plaatsvinden tijdens een extra raadsvergadering op 18 december (aanvang 19.30 uur). Na afloop van de vergadering is er voor een ieder gelegenheid de nieuwe burgemeester te feliciteren en afscheid te nemen van waarnemend burgemeester Agnes van Ardenne-van der Hoeven.

Niet lullen, maar poetsen! Bekijk hier de video