2 februari 2014

Laat Westlanders meebeslissen over inzet politie

Progressief Westland houdt van maandag 3 februari tot en met zaterdag 8 februari ‘De week van de Westlandse veiligheid’. In deze week doet Progressief Westland mee met de buurtpreventie en politie. De kandidaten van Progressief Westland gaan elke avond met de buurtpreventie van verschillende kernen op pad. Daarnaast gaat lijsttrekker Mohamed El Mokaddem op zaterdagnacht surveilleren met politie Westland.

Progressief Westland wil Westlandse inwoners, buurtpreventie, verenigingen en bedrijven meer invloed geven op het veiligheidsbeleid van Westland. Door hen te laten meebeslissen over de inzet van een deel van de uren van de politie, jongerenwerk en buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s), wordt de gezamenlijke verantwoordelijkheid voor veiligheid vergroot.

Veiligheid

Progressief Westland-lijsttrekker Mohamed el Mokaddem: “Westlanders kennen hun buurt het beste. Ze zijn daarom goed in staat mee te beslissen over welke problemen er aangepakt moeten worden in de buurt. Door een regelmatig leefbaarheids- en veiligheidsonderzoek te houden, onder de bewoners per wijk, kunnen er prioriteiten gesteld worden over wat er in hun wijk gedaan moet worden.”

Veiligheid is de basis voor woongenot en leefbaarheid. Progressief Westland wil dat kinderen veilig buiten kunnen spelen. Ouderen moeten ’s avonds zonder angst over straat kunnen lopen. Westlanders moeten op vakantie kunnen, zonder dat ze bang hoeven te zijn dat hun huis wordt leeggehaald. El Mokaddem: “Dat gevoel van veiligheid is van groot belang en een gezamenlijke verantwoordelijkheid.”